Stress & burn-out

iPractice helpt jou om de balans te herpakken.

✔ Online & op locatie

✔ Geen wachttijden

✔ Zorgverzekering

✔ Beoordeling 8.5

Wat is een burn-out?

Iedereen ervaart wel eens stress en vermoeidheid door een tijdelijke verhoogde druk op het werk of in de privésfeer. We kunnen dan het gevoel hebben dat we ‘op’ zijn, dat de batterij leeg is en dat we even niet meer kunnen.

 

Een avondje op de bank en lekker vroeg naar bed of een weekend rustig aan helpt vaak om de energiebalans te herstellen. In sommige gevallen gaat het gevoel niet weg; je bent totaal opgebrand en het opladen lukt niet meer.

iPractice heeft een speciaal ontwikkeld programma opgesteld voor mensen die last hebben van burn-out klachten.

Wat kan je verwachten? 

Een op maat gemaakt programma van 8 tot 16 weken

Gebaseerd op wetenschappelijke theorieën

Verdiepende gesprekken met een GZ-psycholoog

Persoonlijke online coaching van een psycholoog 

Heb ik een burn-out?

Burn-out is geen diagnose, het  is een verzamelnaam voor klachten die mensen kunnen hebben door langdurige stress.

 

De belangrijkste kenmerken zijn emotionele en fysieke uitputting, afname van zelfvertrouwen of gevoel van incompetentie en afstand nemen van werk en/of sociale omgeving. Dit kan gepaard gaan met prikkelbaarheid, piekeren, angsten, somberheid, slaapproblemen, spierspanning, verhoogde hartslag  en maag- en darmklachten.

Wat kan ik vandaag doen om mijn klachten te verminderen?

Het ondernemen van nieuwe dingen is een uitdaging, vooral als je last hebt van burn-out klachten. Door het bezoeken van deze pagina heb je de eerste stap al genomen; bewustwording en onderzoek naar jouw situatie! We hebben hier onze best practices op een rij gezet; tips waarmee je vandaag al mee aan de slag kan.

Luister naar je vermoeidheid en neem voldoende rust.

1.

Upgrade je eetpatroon stapje voor stapje.  Zorg voor 3 gezonden maaltijden per dag.

2.

Blijf bewegen door middel van rustig wandelen, zwemmen of fietsen.

3.

Zorg voor structuur in de dag: ga op vaste tijd naar bed en sta op vaste tijd op.

4. 

Maak een overzicht van energiegevers en energievreters. Waar krijg je energie van? Wat kost vooral energie?

5.

Het lichaam wil weer in balans komen en heeft daar een goede afwisseling van inspanning en ontspanning voor nodig.  Maak een top 5 van ontspannende activiteiten die je kunt doen.

6.

Neem voldoende pauzes tussen activiteiten middels een ademhaling- of ontspanningsoefening.

7.

Liever samen aan de slag met een professional?

Neem vandaag nog vrijblijvend contact op met 1 van onze psychologen om te praten over jouw burn-out klachten en krijg informatie over een passend behandelprogramma. 

Een selectie van onze psychologen

GZ psycholoog

Verbinding en persoonlijke ontwikkeling

Zoila Knel

Online psycholoog

Uitgaan van je krachten en talenten

Lotte Hendriks

GZ psycholoog 

Samenhang en onderliggende kern

Nine Gramberg

GZ psycholoog 

Oplossingsgericht en snel tot de kern

Gijs Coppens

Online psycholoog

Doelgerichte verandering en betrokkenheid

Tessa Brouwer

Online psycholoog 

In beweging en realistische doelen

Sam Saxton

Online psycholoog

Positieve verandering en zelfzorg

Milou Groenewoud

GZ psycholoog

Veerkracht en mentale balans

Yara Wurtz

iPractice - de praktijk voor je dagelijks leven

iPractice is te gebruiken in: 

Amsterdam 

Amstelveen

Almere

Apeldoorn

Arnhem

Assen

Den Haag 

Den Bosch

Ede

Eindhoven

Enschede

Groningen

Haarlem

Heerlen

Helmond

Hilversum

Leeuwarden

 

Leiden 

Nijmegen

Meppel

Oss

Purmerend

Rotterdam

Tilburg

Utrecht

Venlo

Zaandam

Zoetermeer

Praktijk Keizersgracht

Keizersgracht 630

1017 ER Amsterdam

Nederland

+31 20 771 79 96

+316 154 881 22

KvK: 71629610

© 2019 iPractice